lördag 7 januari 2012

Vägföreningen, Kommunen, Vägverket & E-on

Oj oj oj...  Det är mycket man ska lära sig när man bygger hus! Vi har luftburen gatubelysning utmed den vägen vi kommer att bo på. Vi var lite sugna på att prata med ansvarig instans till frågan om att gräva ner belysningen och om det fanns några planer att gräva ner dem. De ca 100 metrarna utanför vår tomt är ungefär dem som finns kvar av luftburen gatubelysning i den lilla by vi bosätter oss i. Men det är inte lätt att förstå hur det hänger ihop. Är det E-on eller är det kommunen eller är det kanske Vägföreningen som äger denna fråga? Efter att ha pratat med E-On, Kommunen och Vägföreningen har jag väl egenligen inte kommit fram till ett vettigt svar. Förutom att det faktitkst kan vara Vägverket (ny spelare för mig, eller heter det numera SVEVIA???) som kan vara ansvariga. . Ja ni hör, det kommer ta sin din och ett antal till telefonsamtal innan jag har fått hela bilden klar för mig. All heder för alla trevliga samtal jag haft med samtliga instanser, det är inte det. Det är bara att det är lite rörigt Puh...

Inga kommentarer: