måndag 12 mars 2012

Hustoppen - inspiration till vardagsrummet

Min absoluta favoritserie just nu är Hustoppen på TV8. Suger åt mig varenda tips som programledarna Jannika och Henrik tar upp i de olika programmen. Intressant att höra hur en inredsningsdesigner och en arkitekt ser på husen från olika perspektiv. Sånt som jag själv inte kan sätta ord på eller saker som jag inte ens tänkt på. På min topplista ligger Hamnkontoret, jag gillar enkelhet, och Slakthuset, verkligen coolt! Se programmet med Hamnkontoret nedan om du vill.

Vi har pratat om att klä taket i vardagsrummet och kök/matplats med "råspont"/träplankor (eller vad det nu heter). Vi har känt oss lite osäkra på om det kan bli bra eller ej, i Hamnkontoret är det riktigt snyggt. Det svåra är att få till helheten och detaljerna. Vi kommer inte knyta ihop det med vitt golv, inte heller med råspont på väggar. Blir det då en udda fågel att endast klä taket?
Hamnkontoret i Hustoppen
Hamnkontoret i Hustoppen

2 kommentarer:

Villa Nystuga sa...

Hustoppen har jag heeeelt missat och SOM jag är glad över att du tipsat om det. Jag ska absolut beta av alla avsnitt :D

/Cecilia

Unknown sa...

Hej Cecilia! Vad tyckte du?? Nyfiken!!
/Emelie