torsdag 22 mars 2012

Val av Innerdörrar, dörrtrycke & karm

Valet av innerdörr har varit mellan släta vita innerdörrar eller dörrar med en kan runt. Just nu lutar det åt den första. Dvs en slät vit innerdörr från Dooria som är leverantör till Eksjöhus. Praktiskt tänker vi, med tanke på att det inte finns några kanter att rengöra. Lite oroliga att de ska kännas lite väl enkla dock..

Polar1000 vita släta dörrar


Vi kommer välja standard dörrtrycke, se nedan bild.
 Vit karm till de vita dörrarna

In till allrummet kommer vi att ha en vit skjutdörr, oxå den från Dooria.


5 kommentarer:

Helena sa...

Jag gillade skjutdörren. Nu blev jag sugen på att ha en sån in till vårt sovrum, så det måste jag kika närmare på. Tack för tipset :)

Jäderberg sa...

Hej
Vi har valt exakt den dörren och trycken i vårt hus och har precis fått några av dem uppsatta. Ser bra ut tycker jag. Mycket skönt med släta dörrar (då slipper du damma kanten på den med ram på).
/Tova

Unknown sa...

Hej,

Det var så lite så :)
/Emelie

Unknown sa...

Hej,
Va roligt, men jag kikade lite i din blogg och anar att du inte hunnit visa några bilder på dem. Tittar gärna på lite bilder för att ser hur det blir! Känns skönt att det inte bara är vi som resonerar att det praktiska ibland får gå före annat.
/Emelie

Jäderberg sa...

Kan fota ikväll så får du se/Tova